Despre manie si cum o putem calma


image

Despre manie si cum putem actiona pentru a o tine in frau sau a o calma instant.

Un proverb care mi a placut spunea:”daca reusesti sa te stapanesti pe tine, vei stapani lumea”. Mi se pare foarte adevarat pentru ca cel mai greu mi se pare sa ne controlam in momentele de furie. De cate ori nu vi s a intamplat sa va certati cu cineva si sa izbucniti iar mai apoi sa va para rau…atentie…unele luncruri spuse raman spuse.

Din punctul meu de vedere in orice lucru pe care il facem in lumea asta exista o legatura bine conturata intre gand, emotie si reactie.

Gandul este informatia, iar emotia rste energia ce integreaza si sustine gandul informational iar de aici rezulta reactia.

Gandul arata directia iar emotia da forta de realizare, de aici si conceptul “suntem ceea ce gandim”. Puterea de realizare a dorintelor niastre consta in calitatea trairilor emotionale.  Conform cercetarilor, IQ este inteligenta cu care ne nastem si care evolueaza destul de putin spre maturitate pe cand EQ (inteligenta emotionala) este deschisa spre dezvoltare spre tot parcursul vietii.

Intotdeauna cand vreti sa va stapaniti emotiile, trebuie sa aflii ce este in spatele sentimentelor care genereaza mania si invatarea modalitatilor de a stapani anxietatea mania si tristetea. Este foarte important sa va asumati raspunderea hotararilor si actiunilor si transformarea lor in implicare trup si suflet.  Daca incercati sa treceti peste un obstacol, peste o cearta iar gadul vostru va genera tot in acea directie nu veti reusi. Trebuie sa fiti in echilibru cu gandurile vostre pentru a putea depasi momentul.

Foarte mult ajuta in cazul in care ai o problema, depresie, stare de anxietate sa reflectezi profund asupra cauzelor deprimarii sau problemei in cauza, insa, doar in cazul in care duce la perspective sau actiuni care ar putea schimba situatia care a dus la aceasta stare. Meditarea exagerata sau cufundarea pasiva in problema care va da batai de cap inrautateste situatia. Din nou este vorba de echilibru.

Fiecare sentiment in parte are valoarea si semnificatia lui. Momentele bune si proaste ne pot condimenta viata cu conditia de a pastra acest echilibru. Este imposibil sa eviti tot timpul momentele neplacute ca sa te simti bine dar este posibil sa tii sub control sentimentele furtunoase, care dizolva orice buna dispozitie. Aici am impartit pe categorii  trei zone:

sentimentele foarte intense pozitive

zona de mijloc, de echilibru

sentimentele foarte intense negative.

Majoritatea oamenilor de afla in zona de mijloc.

Arta de a ne calma este un talent fundamental al vietii, este cea mai puternica unealta psihica. In slujba gestionarii emotiilor, suntem angajati non-stop. Dintre toate dispozitiile de care vrea omul sa scape, mania este cea mai intransigenta. Mania este dispozita pe care oamenii reusesc cel mai greu sa o gestioneze. O metoda buna de a potoli mania este regandirea situatiei in mod pozitiv. Foarte multi oameni iau lucrurile asa cum le vad la prima vedere si mania ia proportii instant. Este ca atunci cand esti in trafic si cineva iti taie calea. Primul lucru care iti vine in minte: “nenorocitul, mi -a taiat calea, putea sa ma loveasca…”, maniera de regandire pozitiva: “poate nu m-a vazut!” si simti cum te calmezi instant. Chiar va rog sa aplicati acest exercitiu.

Pe cat de usor puteti da frau liber maniei, pe atat de usor o puteti controla prin vorbe. Fiecare este liber arbitru sa aleaga ce doreste dar merita oare sa va stricati o zi in treaca pentru un moment de furie necalmat?

Mania se cladeste pa manie

Mania poate fi scurtcircuitata daca informatia de linistire ( cum am mentionat in incidentul din trafic) apare inainte ca mania propriu-zisa sa actioneze. Cand oamenii sunt deja infuriati, refuza informatia de linistire ajungand de multe ori la jigniri sau sa spuna lucruri de care apoi le pare rau. Invatati sa va descarcati momentele mici de furie si frustrari pentru a nu ajunge sa ia proportii pentru ca se va ajunge ca atunci cand picatura umple paharul. De aceea este foarte important sa va acordati posibilitatea de a va potoli mania prin psihologia calmarii asteptamd ca adrenalina sa scada pana intr-acolo unde nu mai poate declansa mania. Atentie, perioada de calmare nu apare daca continuati sa urmariti sirul gandurilor care au dus la manie.

4 comments on “Despre manie si cum o putem calma

  1. Sis e greu sa iti stapanesti mania ..dar si cine reusete stapaneste lumea asa cum ai scris si tu ..frumos spus ….sa imi mai trimeti cand scrii ceva sa citesc Te pup

    Sent from my iPAD

    Pe 25.04.2014, la 15:34, cosmina’s a scris:

    > >

    Like

Multumesc!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s